Tape Cuts Tape + Mon-O-Phone
Vrij 11/04
7,50 euro als deel van een triootje / 9 euro in voorverkoop / 12 euro aan de kassa
Deuren 20.00u / Showtime 20.30u
Concertzaal (Upstairs) / Staand
Casino Boite

Goed twee jaar na het debuut ‘Pagan Recorder’ heeft Tape Cuts Tape een opvolger klaar, getiteld ‘Black Mold’. En als vanouds is niets wat het lijkt bij de projectgroep en weten de muzikanten het schijnbaar utopische onvermogen om deconstructieve chaos te linken aan een doeltreffend soort schoonheid in hun voordeel om te buigen. De plaat kwam tot stand uit een radiosessie voor Urgent FM en opnamesessies bij Pascal Deweze (Sukilove, Broken Glass Heroes) en werd gemixt door Tom Pintens.

Rudy Trouvé kleurde in het verleden onder meer met dEUS en Dead Man Ray het Belgisch rockerfgoed, zonder nog maar te reppen over de cluster bands en projecten (Kiss My Jazz, The Love Substitutes en het eigen Sextet, Septet en Octet) die hij tijdens de voorbije twee decennia van zuurstof voorzag. Drummer Eric Thielemans verzamelde dan weer een respectabel aantal credits binnen de jazzwereld (Ben Sluijs, Mâäk’s Spirit), maar weigerde consequent om zichzelf een jazzdrummer te noemen en liet zich de voorbije jaren met muzikanten zoals Trevor Dunn (John Zorn, Mr. Bungle, Fantômas), Tim Vanhamel (Coca Cola Met God) en Marshall Allen (Sun Ra Arkestra) buiten het reguliere jazzidioom opmerken. De meer lichtvoetige patronen binnen Tape Cuts zijn tenslotte volledig de verdienste van Lynn Cassiers (Octurn en artistiek geflirt met Brussels Jazz Orchestra) die zich vooral thuis voelt binnen de geïmproviseerde muziekscene.

Mon-O-Phone

Aldus de recencies over dit alternatieve rockduo:

‘Mr. and Ms. Phone creëren een tegelijk dreigend en breekbaar geluid dat zijn gelijke niet kent in de lage landen.’ (Indiestyle)

‘Een ondeugend, maar verdomd lekker duvelke uit een doosje.’ (3voor12 / VPRO)

‘Een ware live-sensatie! (OOR)

‘Het is van de eersteling van The Germans geleden dat we nog zo’n vaderlands kopstootdebuut in onze maag hebben gekregen.’ (HUMO)

‘Onmiskenbaar is PJ aanwezig, maar evengoed komt een krolse Lydia Lunch voorbij gespind, of een voor de verandering ontspannen Diamanda Galas, of zelfs een goedgeluimde Kim Deal of Karin Dreijer Andersson.’ (Soundslike)

Experiment, drumcomputers, baspedalen, bluesharpen en de theremin. It’s magic!